Diskuzní fórum - Afrika
Upozornění
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Diskuse není redigována či moderována. Autoři serveru WWW.ASMAT.CZ nemohou ovlivnit její obsah. Vyhrazují si však právo příspěvky odstraňovat.
Nový příspěvek
Příspěvky
- (2008-01-03 19:33:57)
RE: Kamerun
V Kamerunu jsme byli cca měsíc, je to pěkna a zajímavá země. Nejdříve jsme byli v okolí Doualy - jižně v Kribi a severozápadně v národním parku Korup, pak jsme přejeli na sever země do města Maroua, kde jsme byli v horách Mandara, okolo Čadského jezera, národní park Waza, apod. Samozřejmě jsme také byli v hlavním měste Yaounde. Bezpečnost je na africké poměry celkem dobrá, je potřeba si dávat pozor hlavně ve velkých městech jako Douala, Yaounde a v noci to platí dvojnásob. - (2008-01-03 13:22:43)
Kamerun
Byl nekdo z vas nejakou dobu v Kamerunu? Rada bych se dozvedela neco vic o teto zemi, o lidech ... jak moc je to tam bezpecne nebo nebezpecne. Mate nekdo nejake osobni zkusenosti nebo vite nekdo o nejakych strankach enbo knizce kam bych se mohla kouknout? - (2007-12-30 22:06:24)
Afrika autem od severu k jihu
Ahoj všichni.Jedeme napříč Afrikou,od Tunisu až do Jižní Afriky vlastním vozem a tak se chci optat Vás zkušenějších na jakékoliv info,které je dobré vědět k naší cestě vědět.Máte někdo zkušenost s výstupem na Kilimandžáro?Projížděl jste někdo Libyí s průvodcem?
Díky za jakékoliv info
Andrea a René
www.ourwildjourney.com - (2007-08-22 08:57:00)
Namibie . vízum
Ahoj, nevíte zda se dá vízum do Namibie sehnat v Pretorii a jak to dlouho trvá? - (2007-07-09 16:04:23)
Platnost pasu
Ahoj,píšu všem,kteří řeší a budou řešit stejný problém jako já.Za týden letím do Egypta a (díky své hlavě) jsem měl neplatný pas.Dnes jsem si nechal expres udělat pas,který má samozřejmě platnost 6 měsíců,ale do Egypta je vyžadována platnost min. 6 měsíců od vydání víza.Nikde jsem se nedopátral oficiálního vyjádření,až na ambasádě jsem se dozvěděl,že u krátkodobých pobytu( 14 dní...apod.) to bez problémů tolerují.
Přeji krásnou dovču... - (2007-06-25 23:23:03)
"BIG 5"
Africká velká pětka jsou: leopard, slon, nosorožec, buvol a lev, nikoliv gepard :-))) - (2007-05-19 10:15:05)
RE: platnost pasu
Ahoj, v tomto případě rozhodně doporučuji zažádat o vízum již v Praze na ambasádě před vlastní cestou. Jestliže vízum získáte, s největší pravděpodobností již nebudete mít na hraniciích problémy, Egypt je k turistům celkem vstrícný. Ale samozřejmě to není na 100%. Náš kamarád rešil před cca měsícem naprosto stejný problém a na hranicích bylo vše bez problémů (vízum již samozřejmě měl z Prahy). Tak snad budete mít také štěstí. Jinak například v Thajsku je situace zcela opačná, ve Vašem případě byste nebyli vpuštěni do země i kdybyste vízum měli. Každá země řeší podobné situace jinak. Jinak příjemný pobyt v Egyptě. - (2007-05-18 16:13:44)
platnost pasu
dobrý den, mate prosim nekdo zkusenosti z cestovani s "rychlopasem"? Zakoupili jsme si zajezd do Egypta, netusili jsme ze platnost "rychlopasu" byla limitovana 6 mesici, tzn. ze nesplnuje podminky dane egyptskou stranou. Odletame za 19 dni, normalni pas nam nevystavi a vubec nevim co mame delat, zda muzeme risknout rychlopas. Nechapu, jak mohou nase urady za pomerne vysoky poplatek vystavovat neplatne doklady. - (2007-05-06 16:30:57)
Ghana
Ahoj, hledám nějoho kdo by se mnou vyrazil na dobrudružný výlet do africké Ghany. Poznat tamější kulturu, procestovat třebas i okolní země. Zhruba na 2,3 týdny. Termín od června do října. Kdyby jste někdo chtěli tak se mi ozvěte na email. - (2007-05-03 10:22:22)
RE: Jihoafriká republika
Ahoj Petře, 14 dní není na JAR zrovna hodně,ale je jasný, že ne každý má na dovolenou spoustu času. V podstatě máš několik možností. Nejznámější (a podle mě si nejlepší) je Kruger NP na východě země. Je fakt rozlehlej a klidně tam týden i déle pobývat. A nebo se vybrat po více menších parcích jako Pilansberg kousek od Pretorie, či Hluhluve-Umfolozi či národní park Ado. Výhoda národních parků v Jihoafrické republice je ta, že všude dojedeš vlastním autem (když si ho samozřejmě půjčíš, ceny jsou celkem ok) a nemusíš mít 4x4 či průvodce. Tak ať se cesta vydaří. - (2007-03-30 21:30:25)
Jihoafriká republika
Ahoj, doporučí mi někdo národní parky v JARu na safari? Plánji cestu na max. 14 dní. Díky. - (2007-03-13 13:29:46)
MAROKO
Maroko, letenka praha-marrakech-praha se všema poplatkama za 5599,- na termín 20.9.2007-10.10.2007. Já 25 vše se dá dohodnout změna termínu možná hory,moře hostely stan záleží na dohodě.Pište na dovolena.2007@seznam.cz - (2006-12-28 09:26:20)
RE: Vízum do Mauretánie
V Rabatu je ambasáda Mauritanie, kde víza nevydávají, je opravdu potřeba se vydat do Casablancy na konzulát. Ten je ve čtvrti Quartier Beau Sejour, ulice 382 route d'El Jadida. Otevírací doba je 8:30 až 15 pondělí až pátek. Telefon: 02 223 73 73. Vízum stojí cca 200 dirhamů (kolem 20 USD). Jestli žádost podáte brzo ráno, je vízum ještě ten samý den. Občas požadují fotokopie stránek pasu s osobními údaji, dají se v případě nouze pořídit poblíž konzulátu v copy obchodě. - (2006-12-28 08:41:46)
Vízum do Mauretánie
Zdravím všechny cestovatele,
mám dotaz, který se týká Víza do Mauretánie, které chceme získat po cestě v Casablance na generálním konzulátu Mauretánie, nevíte někdo přesnou adresu tohoto konzulátu? Všude píšou pouze, že je nejjednodušší získat vízu přímo tady, ale nikde neuvádí adresu. Děkuju moc spěchá - (2006-11-07 14:19:35)
RE: Etiopie na kole
Ještě me napadlo, možný by šlo Ethiopian Airlines mailnout a zkusit zjisti, jak to s přepravou kol je oficielně - http://www.flyethiopian.com/ - kdysi jsem s nima
mailoval a zjišťoval nějaké informace a byli velmi ochotní - kdybys nenašel žádný kontakt a chtěl to zkusit, tak se ozvi, můžu se podívat po svém. Ale neslibuju že ho najdu, už je
to přeci jenom chvíle, kdy jsem ho potřeboval. - (2006-11-07 14:15:07)
RE: Etiopie na kole
Ty cizince, co jsme potkali, tak jestli se nepletu, tak jeli autobusem z Addis Abeby do Dessie, pak na kole
do Lalibely, s námi přelétávali do Bahar Daru a dál zase jeli na kole. Na většině linek
(míněno severní historický okruh a let do Dire Dawa, Bahar Dar a snad i Jinka) létají turbovrtuláky Fokker F50 -
je to obdoba ATR co mají třeba ČSA. Kapacita 50 lidí, jak mají velký prostor na zavazadla netuším, tenrát tam ty 2 kola
nějak dali. S tím fakt nemám zkušenost, jinak s klasickými zavazadly nebyl problém, limit byl 20 kg.
Po severu Etiopie a směrem Dire Dawa jsou lety denně (někdy i 2x denně, závisí na lince), směrem Arba Minch a Jinka byl frekvence
menší. Ethiopian Airlines provozují (tedy doufám, že stále provozují) i spoustu dalších letů na mnoho obskurních míst, kam lítají malá letadla ala Cessna, kde s kolem
není šance. S hustotou dopravy - no to je teda těžká otázka pro nekolaře - ok, co si vybavuju, tak samozřejmě kolem Addis Abeby a hlavně směrem na východ
na Dire Dawa a dále Djibouti byl docela provoz - přeprava zboží do přístavu v Djibouty a zpět. Po odtržení Eritrey totiž většina zboží jde přes Djibouty a tak tam po silnici
směřuje celkem dost kamiónů (vlak v době naší návštěvy de facto nejezdil a moc nevěřim tomu, že se situace zlepšila).
Ještě celkem frekvenetovaná byla trasa mezi Gonderem a Súdánem, odkud se vozil do Etiopie benzín - v podstatě nikdy nekončící proud cisteren - ale ne v kuse samozřejmě,
vždy pár aut, pak půl hodiny nic, pak další atd. Jinak pocitověn bych řekl, že doprava řídká, o to horší je, že řidiči náklaďáku jezdí jak šílenci.
Takže i osamocený náklaďák může být problem - všichni žvýkají čat, abych vydrželi (to z Jemenu určitě znáte) a jedou jak o život. Rozhodně si na náklaďáky dávat pozor
a také rozhodně nejezdit po setmění.
V oblasti Oma, když se odbočilo z hlavního tahu na Keňu, tak bylo vyjímečné potkat další auto, občas jezdili místňáci v náklaďácích na trh, občas jeepy
dalších turistů a jinak celkem prázdno. Ještě k tomu Jemenu - co si mám představit pod pojemem, že se stává celkem turistickej. I v Etiopii
turisty potkáte, hlavně v období sucha, kdy je sezóna, ale Thajsko to zatím není. - (2006-11-07 12:43:18)
Etiopie na kole
Děkuji za odpověď. Také jsem uvažoval jet na sever podobně jako jste jeli v r. 2004, je tam spoustu zajímavostí. Letět do Lalibelu, pak na kole k Tana a poak do Aksum a odtud letět zpět. Mám ale obavy z těch letů s kolama. S těma místníma linkama bývají problémy, i když to máme předem někým odsouhlaseno, pak na tom letišti je všechno jinak. Také zaléží, co tam lítá. Do malých letadel je to problém, zvláště kdyby nás bylo třeba 6. Ještě jsem se taky chtěl zeptat jak to vypadá s hustotou dopravy. Kolem velkých měst to je jasný, ale třeba ten tah na jih může být taky dost hustý. To nemám rád uskakovat před rozjetým nákladákem do příkopu. Tak jsem si myslel jet autobusem nebo letět do Arba Minch a přes Omo a kolem jezer postupně zpět, případně zajet i do Bale. Jinak Jemen je super, to nemá srovnání s žádnou jinou zemí. Chce to tam ale jet rychle, začíná to tam být dost turistické. Jeli jsme ze Sanná k Rudému moři a pak zase nahoru do IBB a pak do Adenu. Odtud jsme leteli na Sokotru. Ta je zase něco jiného, zajímavá příroda i lidi. Ještě výhoda tam je, že skoro všude znají Čechy, spoustu lidí tu studovalo a v každém městě se najde někdo, kdo česky umí. Mohu dát kontakty. - (2006-11-07 11:06:49)
RE: Etiopie na kole
Ahoj, tak to je opravdu hezkej dotaz. OK, nemůžu úplně napsat
zážitky z první ruky, protože na kole necestujeme, ale pokusím
se nějak shrnout to co vím. Jen na okraj, my osobně jsme se po Etiopii pohybovali
buď autobusem, letadlem a nebo najmutym autem. Potkali jsme ale cyklisty v Lalibele
(významné křesťanské místo na tzv. Historickém okruhu v Severní Etiopii), kteří tam na kole
přijeli a aby se nemuseli vracet stejnou cestou horama, tak kus dál letěli letadlem i s kolama.
Museli něco připlatit, podiskutovat s personálem, ale Ethiopian Airlines je nakonec vzali.
Cestou přespávali v domorodých vesnicích u místních. Je pravdou, že v úplně zapadlých
vesnicích v horách, kudy cesta do Lalibely částečně vede, se toho moc k jídlu a pití koupit nedá, na to si i trochu stěžovali.
Ale myslím, že v rozmezí 2 dnů jízdy na kole (tj. den autobusem), je vždy větší vesnice, kde se dá koupit jídlo i voda.
Jestli chcete jet spíš na jih, tak to mě z tohodle důvodu možná přijde trochu lepší. Alespoň na mě ta cesta nepůsobila natolik zapomenutá,
jako horská ceta do Lalibely. Ale může to být jen subjektivní pocit. Cesty na jih jsou v zásadě dvě. Z Addis Abeby do Shashemene
a dále buď na Arba Minch a nebo směr Keňa, tj. na Yabelo. Na obou cestách je několik větších měst, kde určite půjde vše koupit (Shashemene,
Arba Minch, Dila, Yabelo). Nevím jak ve vesnicicíh mezi městy, ale oblast je dost obydlená a úrodná, tak bych předpokládal, že většina věcí půjde koupit i v menších vesnicích
(s balenou vodou mohou být trochu problémy, přeci jenom místní jí moc nepijí. nemám odobní zkušenost, my jsme kupovali vodu vždy ve větších městech).
Na obou těchto trasách jezdí i autobusy, jeden jezdí smerěm Arba Minch a dále Jinka a druhý právě přes Yabelo na Keňskou hranici.
Autobus vás s kolama určitě vezme, budete muset nejspíš něco připaltit. Kolik? No bude záležet, jak to usmlouváte. Odhad fakt moc nemám, myslím, že pod 10 birrů (cca 1.3 USD) to nebude.
Vše se vozí klasicky na střeše, takže určitě na zavazadla by šla přivázat i kola. Je dobrý si to ohlídat, aby je přivázali dobře, ale to nejspíš už sami znáte.
Když se odbočí směrem k řece Omo, tak určitě šlo vše koupt ve vesnicích Konso, Turmi a Jinka. Zde byli jak obchody tak i hotely a místní restaurace, kde se šlo v pohodě najíst.
Myslím, že i ve vesnicích Key Afar a Dimeka byly restaurace, kde by šlo koupit jidlo - jak by to zde bylo s pitnou vodou fakt nevim.
Ale v této oblasti už dojezdové vzdálenosti jsou menší, není to jako přejezd z Addis Abeby. Do Arba Minch a i Jinky se dá doletět, ale frekvenci letů neznám.
Co se týče silnic, tak směrem na Keňu je dobrá asfaltka, směrem na Arba Mich je také asfaltka, v oblasti Omo jsou prašné cesty, v pohodě sjízdné. Tedy za sucha
určitě, po dešti to bude trochu horší, mazlavé červené bláto a nebezpečí brodů - nejsou mosty.
Z tohodle důvodu bych doporučoval návštěvu v období sucha. Řidiči aut říkali, že zkušenej řidič to projede i v období dešťů. Jak na kole, to fakt neumím odhadnout.
I za sucha se občas brodí, různé potůčky a říčky jsou prostě všude. Ještě si vybavuju, že jsme v oblasti Oma potkali jednoho cizince na teréní motorce a říkal, že cesta je v pohodě. Ale bylo to v období sucha.
Tak v tuhle chvíli mě víc nenapadá, klidně se ozvěte, když vás napadne něco co byste chtěli vědět dál. Mě by zajímalo jakej byl Jemen? A Sokotra? Tam bych se rád jednou podíval... - (2006-11-06 21:18:32)
Etiopie na kole
Zdravim cestovatele, jste mi sympatičtí. Každý rok na jaře jezdíme na dva až tři týdny na kolech di podobných zemí. Byli jsme vloni v Jemenu a na Sokotře, předtím Laos, Thajsko, Namibie, Syrie. Ted jsme původně chtěli do Sudánu, ale po přečtení vašich článků se mi zalíbila tato cesta do jižní Etiopie. Myslíte, že by se na kolech dala ujet, případně popojet jejich autobusem? Cesty jsou asi všude prašné, ale co projede auto to projede i cyklista, takže těch 50 - 80 km denně se dá ujet. Doufám, že i v takové vzdálenosti je tam možno koupit jídlo a vodu. Děkuji za Váši radu. - (2006-10-17 19:02:42)
Súdán
V Súdánu jsme byl v roce 2005 (viz. http://cestovani.kamdata.com/html/cesta_sudan2005.html). Nepobyl jsem tam moc dlouho, bylo to
pokračování cesty z Etiopie. Takže i znalost místního prostředí není tak velká jako Etiopského.
Projel jsem to z jihovýchodu, od Etiopské hranie u Gonderu do Chartůmu a lehce po okolí.
Dojem ze země byl velmi dobrý, podstatně klidnější než Etiopie (nikdo nepokřikuje),
na hlavních tazích úroveň dopravy lepší než v Etiopii, mimo asfaltky stejná...
Rozdíl je v tom, že v Etiopii si tě moc nevšímají policisté či vojáci, kdežto zde je pravý opak.
Všude chtějí ukazovat pas, vše si z něj opisují, klidně každých 100 kilometrů, ve městech, když tě zahlídne někdo svědomitej,
tak většinou skončíš na policejní stanici, kde si s tebou popovídají, prohlédnou pas, vše opíšou, a zase pustí.
Nikdo nechce žádné úplatky, všichni jsou milí, ale trochu paranoidní. Po příjezdu do země se musíš specielně zaregistrovat na policii
(na hraničním přechodu z Etiopie se vše vyřídí na hranici, pří příletu do Chartůmu musíš další den na extra oddělení policie)
a zde se také dozvíš, kam se oficielně smíš a kam ne. Na počátku roku 2005 byla celá země otevřena včetně Darfůru a nebylo potřeba
žádné specielní povolení - alespoň to tvrdili v Chartůmu. Policisté na místních stanicích ale mohou mít jiný názor a nemusí tě všude pustit.
Jinak kromě popisované byrokracie žádné problémy. V noci jsem chodil po Chartůmu a necítil jsem nijak ohrožen
(což bych v Etiopii neudělal). Je pravda, že politická sitauce se v Súdanu často mění, v posledním roce vypukly nějaké nepokoje i v Chartůmu po smrti
bývalého opozičního vůdce (z křesťanského jihu), který po uzavření příměří měl participovat na vládě.
Je potřeba to na místě trochu sledovat, hlavně při cestách do oblastí, které byli v minulosti uzavřené, což
vlastně byla většina země na jih a západ od Chartůmu.
Najdete na Asmat.cz