Vždycky si říkám, že už mám dost zkušeností z různých organizací cest nejen do Indonésie a že už mě jen tak něco nezaskočí. A často se stane, že vše je jinak. Jako teď, když jsem se snažil koupit z Čech letenku s Lion Air.
A taky si říkám, že se nenechám ukecat do žádnejch ukvapenejch a krátkejch akcí... Ale občas je prostě vše jinak. Celkem dost impulzivně jsme se rozhodli, že na začátku září vyrazíme na krátkou dovolenou do Indonésie, konkrétně na necelých 14 dní se pojedeme potápět na Bangku (malý ostrov na severu Sulawesi). Nádherná lokalita, už jsme tam jednou krátce byli a strávit tam delší čas bude určitě příjemné.
Na přípravu cestu je celkem dost času, měsíc a půl, napsal jsem do Murex Dive centra, zda mají na ostrově Bangka volno a mohli se začít řešit letenky. Let do Jakarty šel sehnat snadno, to byla pohoda. Následoval přelet do Manada. Při takto krátké cestě chci mít všechny vnitrostátní přelety zařízené již z domova, sice se v Jakartě vždycky nějaká letenka sežene, ale nemusí to být hned další den a při krátkém pobytu nechci čekat několik dní v Jakartě. Kdybych tam jel na 2 měsíce, tak to moc řešit nebudu. Ale teď je situace jiná. Chci být co nejdřív u moře a potápět se.
Na webu Lion Air, který je celkem spolehlivý a má slušný počet letů mezi Manadem a Jakartou, jsem si ověřil, že je možné letenku zarezervovat i zaplatit platební kartou. Moc dobře si pamatuji situaci před několika lety, kdo to nebylo z ČR možné – vyžadovali platbu kartou Mastercard Secure, kterou jsem neměl. Jedná se o kartu Mastercard, kdy během placení dáváte další bezpečnostní kód zaslaný pomocí SMS na váš telefon. Tuto kartu již některé české banky vydávají a tak jsem si ověřoval, zda je to ten typ, co Lion požaduje. Ano, je to on. To mě uklidnilo a měl jsem pocit skoro vítězství. Teď už to jen zabookovat a zaplatit a je hotovo.
Avšak v Indonésii je často vše jinak než jsme zvyklí a heslo “cash is the king” zde stále platí více než kde jinde. Letenku jsem si v pohodě našel, vše vyplnil a jdeme na to – platba. Vše probíhá ok, dal jsem údaje karty, platební portál se správně spojil s mojí bankou, přišla mi SMS se secure kódem, naskočila extra stránka za zadání tohoto kódu, prostě vše jak má být. Zadán kód a už čekám na potvrzení a těším se, že budu mít hotovo. Ale ejhle – problém - vaši kartu nelze ověřit, transakce byla zamítnuta. Zkuste znovu. No dobře, tohle dělám fakt nerad, zadávat platbu opakovaně, ale co mi zbývá. Zkouším znovu a vše je špatně. Prostě Lion mojí českou kartu fakt nechce. A je to zase tady. Hlavně že jsem si vše dopředu ověřil a měl pocit, jak mám letos díky moderním technologiím vyhráno. A Lion Air mě takto vypekl.
Co teď s tím? Při pobytu lehce přes týden fakt letenku potřebuji mít dopředu zajištěnou. Tak chvíli googluji a zjišťuji, že podobný problém nemám sám. Někomu to občas jde takto koupit (hlavně se zdá že Australanům), většině spíš ne. Jediná rada je obrátit se na místní cestovku, která za provizi letenku zabookuje. OK, co můžu dělat, tak jdeme do toho. Koho ale vybrat? Nakonec po doporučení na Lonely Planet Thorn Tree kontaktuji itravelindonesia a zatím se zdá, že to byla dobrá volba. Vše se řeší po mailu, reakce rychlá a vstřícná, provize za jednu letenku je 50USD což sice není zrovna málo, ale dá se s tím žít. Platba přes PayPal, takže se nemusí dávat číslo karty, což je plus. Během cca hodiny mám letenku vykomunikovanou a zabookovanou. Platím PayPalem a následně musím 2 pracovní dny čekat na vystavení. Proč je zde taková prodleva, nevím, ale letenky přišly. Na webu Lion Airu si je podle rezervačního kódu kontroluji a vše vypadá dobře. Tak doufám, že vše je zařízené a potápění na ostrově Bangka už nic nestojí v cestě. Už se těším na let s Lion Airem.