První cesta do Thajska a vlastně i do Asie. Nervozita se ztřídá se zvědavostí. Jaké to bude? Po 10 hodinách letu konečně přistáváme v Bangkoku. Je 16 hodin a my opouštíme letiště.
Řeka Mekong – jeden ze světových veletoků. Z Tibetských planin se vydává na svoji 4500 kilometrů dlouhou cestu než dosáhne svého ústí v Jihočínském moři. Zde, těsně před ústím na území Vietnamu, se rozlévá do mohutné delty, která zásadním způsobem ovlivnila život místních lidí.
Stojíme na kraji mostu, který zde tvoří hranici s Čínou a čekáme, až bude otevřen a budeme moci slavnostně vstoupit. Na Vietnam jsme docela zvědavi. Socialismus s tržní ekonomikou, tak to tu ještě nebylo.
Singapur je malý ostrov na konci Malajského poloostrova. O co je menší rozlohou, o to větší význam má v Asijské ekonomice. Je to hlavně centrum obchodu a bankovnictví a také centrum moderních technologií a výzkumu.
Velice krátká zastávka v Singapuru. Ten je totiž naší první destinací na cestě po Jihovýchodní Asii.
Do města přijíždějí další a další povozy s vesničany a zbožím. Město už je příchozích vesničanů plné a povozy stojí na jeho okraji, aby se dalo ulicemi vůbec projít. Všichni spěchají, aby nepropásli poledne, kdy dnešní trh kulminuje. Nejlepší šance uzavřít obchody a nakoupit potřebné věci. Událost, která se koná jen jednou za týden.
Niger, klasická země Subsaharské Afriky. Najdeme ji v Západní Africe v pásu mezi Saharou a tropy Guinejského zálivu.
Pláň o rozloze šestkrát šest kilometrů a na ní stojí tisíce Buddhistických chrámů a stup. Tak to je Bagan, místo na severozápadě Myanmaru.
Kdysi hlavní město významné říše, následně opuštěné místo, které pohltila džungle. Místo, kde se nalézá několik desítek rozsáhlých kamenných chrámů postavených během existence slavné říše.
V roce 2006 Kambodža spustila projekt vydávání turistických víz elektronickou formou, což výrazně zjednodušuje jejich získání.